
Geel-Zwart huldigt acht kampioensteams: ‘Wauw, wat zijn we trots’
Overige sport 322 keer gelezenVEGHEL | De Veghelse hockeyvereniging Geel-Zwart heeft dit jaar acht teams kunnen huldigen als kampioen. “Wauw, wat zijn we trots”, zegt bestuurslid Ronald Delsink.
Onder de kampioenen bevinden zich teams in alle soorten en maten. “Ons Veteranen 45+ team is het kampioensteam met ervaring. Daar tegenover staat ons jongste juniorenteam MO12-1. Zij kroonden zich vorige week zaterdag na een spannende ontknoping tot kampioen”, vertelt Delsink.
Verder zijn er meerdere meidenteams kampioen geworden, één jongensteam en wist Dames 1 het zaalkampioenschap binnen te halen. “Allemaal staan ze drie keer per week op het veld. Zo’n kampioenschap is een bekroning op het teamwork. Om me heen hoor ik veel over teamuitjes, samen eten en samen sporten. Echt work hard, play hard. Dat is wat onze hockeysport zo mooi maakt. Alleen dan haal je de top.”
![]()
Zaterdag werden alle juniorenkampioenen bij Geel-Zwart in het zonnetje gezet.
Afgelopen zaterdag werden alle juniorenkampioenen bij Geel-Zwart in het zonnetje gezet tijdens een feestelijke sportmiddag als afsluiting van het hockeyseizoen. “Tot slot wil ik onze jongste jeugd nog even benoemen. Hun scores worden nog niet gepubliceerd, maar voor onze club zijn het allemaal kampioenen. Zij zijn de toekomst van Geel-Zwart”, besluit Delsink.
Hieronder staan de kampioensteams afzonderlijk uitgelicht.
Heren Veteranen 45+
“Het Heren Veteranen 45+ hockeyteam van Geel-Zwart heeft een indrukwekkend seizoen bekroond met het kampioenschap in de 2e klasse. Dankzij een sterke teamspirit, sportieve inzet en uitstekende resultaten gedurende het seizoen wist het team de concurrentie achter zich te laten en de titel veilig te stellen.
Het kampioenschap is een mooie beloning voor een seizoen waarin plezier, vriendschap en prestatie hand in hand gingen. De spelers, variërend van ervaren rotten tot fanatieke doorstromers, bewezen week na week dat zij een hecht collectief vormen. Daarmee voegen zij zich in een lange traditie van succesvolle veteranenteams binnen de hockeysport.
Om deze bijzondere prestatie te vieren organiseert het team aanstaande zaterdag een feestelijke barbecue. Spelers, partners en supporters komen bijeen om gezamenlijk terug te blikken op een succesvol seizoen en vooruit te kijken naar de uitdagingen van volgend jaar.
Met het kampioenschap op zak kan het Heren Vet 45+ team terugkijken op een memorabel seizoen waarin sportiviteit, gezelligheid en teamgevoel centraal stonden.”
Alex Düthmann – Aanvoerder.
![]()
MO12-1
“MO12-1 is een heel gezellig team die echt voor elkaar wilde werken. 16 jonge meiden van uit de laatste klassen van de basisschool en een paar brugpiepers hebben bewezen dat hockey hun gezamenlijke passie is, nu al!
Met Berlicum en Oss het gehele seizoen in de top 3 en aan het einde na een súperspannende finale van de competitie wisten de meiden het kampioenschap binnen te slepen. We kregen het niet cadeau. Door de forse overwinning van Berlicum op Rosmalen eerder die ochtend moesten we met 6 doelpunten verschil winnen. Dit hadden we nog niet eerder gedaan dit seizoen.
Door hun eigen harde werken en ook een beetje door het enorme support langs de lijn is het gelukt om met een score van 7-1 te winnen! Door het doorzettingsvermogen van alle meiden en de goed getrainde strafcorners. En ik kan wel zeggen dat de meiden zowel als team als individu erg gegroeid dit seizoen. Dat nemen ze mooi mee naar een volgend seizoen!”
Isabel van de Velden – Trainer-coach.
![]()
MO14-2
“MO14-2 kan met trots terugkijken op een geweldig seizoen. Door hard te werken op het veld én in de zaal, is er een echt team ontstaan. Samen werden de meiden kampioen: 7 wedstrijden gewonnen, 3 keer gelijk en ongeslagen, met een doelsaldo van 33 en maar liefst 20 doelpunten meer dan de nummer twee.
Ook buiten het hockey stond saamhorigheid centraal, met een creatieve teamavond, een surprise avond en een gezellige middag zwemmen en BBQ als afsluiting. Dit kampioenschap is het resultaat van samen hockeyen, samen groeien en samen plezier maken. Eén team, één groot feest!”
Linda Jacobs – Teammanager.
![]()
MO16-1
“MO16-1 is een fanatieke groep speelsters die het hele jaar bovenin heeft mee gestreden om de prijzen en uiteindelijk de competitie als kampioenen hebben afgesloten.”
Jaap van Boxmeer – Trainer-coach.
![]()
MO16-2
“MO16-2 is een club meiden waar gezelligheid en fanatisme hand in hand gaan. Dat is de sleutel van het succes geweest dit seizoen en al in de voorlaatste wedstrijd stonden ze zo ver los dat het kampioenschap al binnen was. De laatste wedstrijd tegen de nummer twee was dus meer spek en bonen.”
Judith de Ronde - Teammanager.
![]()
JO16-2
“Het afgelopen seizoen was er één van geven en nemen. Wekelijks mochten enkele spelers met de JO16-1 meedoen, terwijl wij versterking kregen vanuit de JO-14. Dat bracht soms uitdagingen met zich mee, maar hield ons niet tegen om uiteindelijk kampioen te worden.
Als coachduo zijn wij - Lars en Jordy - samen aan dit avontuur begonnen met JO16-2 van Geel-Zwart. We hadden een talentvolle, fanatieke en hechte groep die aantrekkelijk hockey speelde en aanvallend sterk was. Met 59 doelpunten in 10 wedstrijden, was scoren onze grootste kracht.
Een van de mooiste wedstrijden was de uitwedstrijd tegen Dommel. Na een 3-0 achterstand wisten de jongens dankzij enkele tactische aanpassingen alsnog een knap 4-4 gelijkspel te behalen. Toch was het absolute hoogtepunt het laatste fluitsignaal van de kampioenswedstrijd. Samen genieten van die verdiende titel was een prachtig moment dat perfect liet zien waar dit team voor stond: talent, plezier, humor en veel doelpunten. Het seizoen werd afgesloten met een gezellige barbecue, een mooie afsluiting van een bijzonder jaar.
Lars Spaan & Jordy van de Heijden– Trainer-coach-duo.
![]()
MO18-1
“Twee weken geleden zijn we met MO18-1 kampioen geworden, een fantastische prestatie als kers op de taart van een mooi jaar. We hebben met elkaar gewonnen, gelijk gespeeld en toch ook wel eens verloren.
Maar ook uit de verloren wedstrijden stonden we als team samen op om de volgende wedstrijd weer volop te knallen. Uiteindelijk hebben we het onszelf best spannend gemaakt aan het einde van het seizoen, maar door elkaar te vertrouwen wisten we dat het goed moest komen.
Ik ben ontzettend trots op hoe iedereen zich als speler heeft ontwikkeld, maar ook heeft laten zien wat het betekent om onderdeel te zijn van een team!”
Gijs van Petersen – Trainer-coach.
![]()
Dames 1
“Op zondag 25 januari was het zover: Geel-Zwart Dames 1 kroonde zich tot kampioen van de Eerste Klasse in de zaal!
En niet zomaar kampioen: we eindigden maar liefst 9 punten los van de nummer twee. Een bekroning op een seizoen waarin we met een grote groep speelsters en volledige staf week in week uit hard trainden, voor elkaar werkten en alles gaven tijdens de zaalwedstrijden.
Samen hebben we gelachen, gestreden en mooie overwinningen gevierd. Het resultaat: een dik verdiend kampioenschap en een seizoen om trots op terug te kijken. Op naar nog meer mooie wedstrijden en successen in het volgende zaalseizoen!”
Rosalie van der Heijden-Scheelings – Teammanager.
![]()
















