
Geel-Zwart Dames 1 boekt knappe overwinning op Asten
Overige sport 1.930 keer gelezenVEGHEL | Er stond afgelopen zondag voor Geel-Zwart Dames 1 weer een spannende wedstrijd op het programma. Dit keer in Asten tegen HCAS, dat één plek boven de Veghelse dames op de ranglijst stond. Geel-Zwart wist de wedstrijd naar zicht toe te trekken en won terecht met 2-4.
Beide teams begonnen fel aan het eerste kwart, wat al snel resulteerde in doelpunten. Sterre van der Doelen opende de score binnen twee minuten vanuit een strafcorner. HCAS reageerde direct en trok de stand snel gelijk: 1-1. De rest van het eerste kwart ging het gelijk op, maar het was Asten dat vlak voor het einde de 2-1 wist te maken.
In het tweede kwart nam Asten het initiatief, waardoor Geel-Zwart even moest zoeken naar controle. Vlak voor rust kregen de Veghelse dames een strafcorner, die opnieuw werd benut door Sterre van der Doelen. Met een 2-2 stand gingen beide teams de rust in.
Na rust kwam Geel-Zwart sterk uit de kleedkamer. De dames zetten flink aan en al snel bracht Sophie van Mourik Broekman haar team op een 3-2 voorsprong. In het laatste kwart maakte zij ook de 4-2, waarmee de wedstrijd in het slot werd gegooid. Een sterke teamprestatie en een verdiende overwinning voor Geel-Zwart Dames 1. Door de overwinning is Geel-Zwart (vijfde plek op de ranglijst) HCAS tot op één punt genaderd.
Komend weekend is er in verband met Pasen geen wedstrijd. De week erop nemen de Veghelse hockeysters het op tegen de nummer drie Oss Dames 1.















