
Prijswinnaars Dag van de Techniek Meierijstad in het zonnetje gezet
Algemeen 239 keer gelezenVEGHEL | De tweede editie van de Dag van de Techniek vond op zondag 14 juni plaats. Verspreid over alle deelnemende locaties hebben ongeveer 1.250 bezoekers genoten van een dag vol techniek, innovatie, creativiteit en beleving.
Er was voor jong en oud van alles te ontdekken. Van oude ambachten en technieken bij SIEMei tot creatieve activiteiten bij Phoenix. Bij Actemium trok de robot die mocktails maakte veel bekijks. Op de hoofdlocatie bij Vandoren presenteerden zestien organisaties zich aan het publiek. Daarnaast konden bezoekers ook een kijkje nemen bij Kanters en Van Berkel, waar techniek in de praktijk werd ervaren. Zelf een hijskraan bedienen? Het kon bij de HUB van Bilfinger, Gaffert en Istimewa.
Nieuw dit jaar was de winactie in drie leeftijdscategorieën. Bezoekers konden stempels verzamelen door verschillende deelnemende bedrijven te bezoeken, vragen te beantwoorden en opdrachten uit te voeren. Wie minimaal negen bedrijven bezocht op ten minste drie verschillende locaties, maakte kans op een mooie prijs.
De enthousiaste deelnemers leverden aan het einde van hun bezoek hun stempelkaart in en registreerden zich via een QR-code voor de trekking. Op dinsdag 23 juni was het dan zover: de prijswinnaars werden ontvangen bij Ondernemend Meierijstad en feestelijk in het zonnetje gezet. Zij ontvingen allen een prachtige JBL PartyBox Club 120.
De winnaars van de Dag van de Techniek Meierijstad 2026 zijn:
- Leeftijdscategorie 4 tot en met 12 jaar: Gabriël Neve uit Herpen.
- Leeftijdscategorie 13 tot en met 18 jaar: Sieme van den Tillaart uit Erp.
- Leeftijdscategorie 18 jaar en ouder: Yvonne Broeksteeg uit Schijndel.
“Met deze geslaagde tweede editie kijken we terug op een inspirerende dag waarop bezoekers kennismaakten met de veelzijdigheid van techniek en technologie in onze regio. Een groot dankjewel aan alle deelnemende bedrijven, organisaties, vrijwilligers en bezoekers die deze dag mogelijk hebben gemaakt”, aldus Ninette Willemsen, aanjager van Dag van de Techniek Meierijstad. “Op naar de volgende editie, na een inspirerende dag waarop bezoekers kennismaakten met de veelzijdigheid van techniek en technologie in onze regio. Een groot dankjewel aan alle deelnemende bedrijven, organisaties, vrijwilligers en bezoekers die deze dag mogelijk hebben gemaakt.”















