Manuela Kuijpers na 12,5 jaar weg als gezicht van kantine Blauw Geel’38.
Manuela Kuijpers na 12,5 jaar weg als gezicht van kantine Blauw Geel’38. Foto:

Van clubfeesten tot verlies: Manuela neemt afscheid van haar kantine bij Blauw Geel’38

Algemeen 483 keer gelezen

VEGHEL | Manuela Kuijpers neemt na 12,5 jaar afscheid als kantinebeheerder van Blauw Geel’38. Het waren bewogen jaren met talloze hoogtepunten, maar ook een aantal zeer verdrietige momenten.

Ruim 12,5 jaar lang was Manuela Kuijpers het gezicht van de kantine van Blauw Geel’38. Het grootste deel van die tijd stond ze samen met Lisbeth van Lankveld achter de bar. De twee vriendinnen vormden hét vertrouwde gezicht van de kantine en stuurden samen een team van enthousiast barpersoneel aan. Altijd servicegericht en met ruimte voor een praatje zorgden zij voor een warme en gastvrije sfeer. “Tijdens clubfeesten, teambijeenkomsten, jaarvergaderingen, nieuwjaarsrecepties en tal van andere gelegenheden waren zij hét gezicht voor alle gasten”, vertelt Vincent van Liempt, verantwoordelijk voor de communicatie binnen de Veghelse voetbalclub. “Het team heeft in de loop der jaren verschillende wisselingen gekend, vooral met dames, maar er waren ook heren zoals Ender en Angel. Twee bekende gezichten binnen onze club.”

Ladies Night-avonden
Naast het runnen van het clubhuis stonden Manuela en Lisbeth aan de basis van menig feest. “Wat te denken van de bijzondere Ladies Night-avonden en natuurlijk de bekende Duitse bierfeesten”, blikt Manuela terug op een aantal hoogtepunten. “Ook het bereiden van maaltijden voor de selectie en staf vond ik erg leuk om te doen, net als het organiseren van de bekende donderdagclubavonden. Die staan echt in mijn geheugen gegrift”, vertelt ze.


Manuela Kuijpers.

Vooral in de weekenden waren Lisbeth en Manuela onafscheidelijk. Doordeweeks wisselden ze elkaar wat vaker af. “We hebben veel spelers, trainers en bestuursleden zien komen en gaan. Ik kon het eigenlijk met iedereen goed vinden. Blauw Geel’38 is een mooie, warme club”, vindt Manuela.

Noodlot
De afscheidnemende kantinebeheerder heeft een aantal bewogen jaren achter de rug. In juni 2023 overleed haar man Arthur aan de gevolgen van kanker. Mede dankzij de steun van haar kinderen bleef Manuela actief bij Blauw Geel’38. Kort daarna sloeg het noodlot opnieuw toe. Lisbeth was inmiddels ook ernstig ziek geworden en overleed begin februari 2025.
Het zijn twee ingrijpende momenten in het leven van Manuela die ze liever niet had meegemaakt. Toch bleef ze doorgaan en hield ze zich staande, met haar kenmerkende positiviteit.

‘Fantastische jaren’
Ondanks deze twee zeer verdrietige momenten verlaat Manuela Blauw Geel’38 met een goed gevoel. “Ik heb zoveel mooie dingen meegemaakt”, zegt ze. “Een topherinnering is het kampioenschap van het eerste elftal, zonder de andere kampioensfeesten bij zowel de jeugd als de senioren tekort te doen, en de promotie naar de Derde Divisie in 2017. Ook de Jumbo Voetbaldagen en het taarten- en cupcaketoernooi waren ieder jaar hoogtepunten.”

Tot slot wil de Veghelse van het moment gebruikmaken om enkele mensen te bedanken. “Mijn teamgenoten, vrijwilligers, trainers, besturen en ook zeker alle supporters wil ik bedanken voor fantastische jaren”, aldus Manuela.
Ze laat weten dat Blauw Geel’38 nog geen vaste vervanger voor haar heeft gevonden. “Twee nichtjes en Elke van Wanrooij blijven wel actief in de kantine.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Laatste nieuws

Manuela Kuijpers na 12,5 jaar weg als gezicht van kantine Blauw Geel’38.
Van clubfeesten tot verlies: Manuela neemt afscheid van haar kantine bij Blauw Geel’38 Algemeen 1 uur geleden
Afbeelding
Big Bandits live te zien in De Oester Algemeen 3 uur geleden
Seth, Duuk, Puk en Dex.
Bouwdorpkaarten zaterdag op te halen in de bieb Algemeen 4 uur geleden
Afbeelding
Irish Folk en Traditional Music in Mariaheide Algemeen 5 uur geleden
The Diamond Baritones geven een intieme versie van een toegankelijke concert.
Van Bach tot Hazes met The Diamond Baritones in Veghel Kunst en cultuur 5 uur geleden
Elisabeth Rammeloo en Kim van Bekkum tussen de paarden op manege Hogerduinen.
Tussen de paarden komt een bijzondere dagbestedingsplek tot leven Algemeen 6 uur geleden

Uit de krant