De vestiging van Pieperz in Eerde is per 1 juli gesloten. Het pand staat te huur.
De vestiging van Pieperz in Eerde is per 1 juli gesloten. Het pand staat te huur.

Pieperz trekt stekker uit vestiging in Eerde

Algemeen 6.101 keer gelezen

EERDE | Pieperz in Eerde is sinds dinsdag 1 juli definitief gesloten. De vestigingen van de friettent in Veghel en Eindhoven blijven wel open. “Het is allemaal vrij snel gegaan”, blikt Stijn Welsing, eigenaar van Pieperz, terug op een hectische tijd.

Welsing verzekert dat de friettent niet sluit, omdat ze te weinig aanloop hebben. De vestiging past niet binnen de bedrijfsvoering van Pieperz. Welsing legt uit waarom niet: “Veghel en Eindhoven zijn zogenaamde trafficlocaties. Daar komt altijd volk voorbij. Als je daar de deur opendoet dan is er inloop. Dat was in Eerde anders. Het was een mooie zaak met een leuk team, maar je moet echt naar buiten toe treden. Voor corona kon alles, maar na de pandemie zijn we toch gaan nadenken wat willen we nu eigenlijk met Pieperz? Daaruit is naar voren gekomen dat we willen inzetten op trafficlocaties. De locatie in Eerde past daar simpelweg niet bij. Bovendien kunnen we veel van onze klanten – voornamelijk bedrijven – die we voorheen vanuit Eerde beleverden, nu eenvoudig en mogelijk zelfs beter vanuit Veghel bedienen.”


De vestiging van Pieperz in Eerde is per 1 juli gesloten. Het pand staat te huur.

Daar komt bij dat de energie-, huur- en personeelskosten de afgelopen jaren flink zijn gestegen. Welsing beaamt dat: “Voor corona zijn we hard gegroeid, misschien wel te hard. Inmiddels zijn we op het punt dat er keuzes gemaakt moeten worden. Wie kiest wordt gekozen. We kunnen de werkzaamheden in Eerde voor tachtig procent vanuit Veghel doen. Waarom zou je dan openblijven?”

Focus
Pieperz wil terug naar de basis: de focus moet liggen op verse friet en verse producten. Welsing vervolgt: “Daarom is die traffic zo belangrijk. Als je verse producten wil verkopen, maar er komen te weinig mensen langs dan moet je veel te veel weggooien. Dat is niet meer van deze tijd”, vindt de eigenaar van Pieperz. Het is overigens niet ondenkbaar dat er in de toekomst weer een extra vestiging bijkomt. Welsing zegt meerdere aanvragen te hebben. “We zijn na corona iets voorzichter geworden. Daarom maken we nu ook een pas op de plaats. Onze prioriteiten liggen momenteel bij de vestigingen in Veghel en Eindhoven. Groei komt wel weer, maar dat worden dan wel trafficlocaties.”

Jammer voor Eerde
Volgens Welsing zou het jammer voor Eerde zijn als de friettent definitief verdwijnt. “Er is echt wel ruimte voor een friettent in Eerde. Voor de leefbaarheid van het dorp is het enorm belangrijk. Eerde is een fantastisch dorp. Het zou daarom mooi zijn als een lokale ondernemer instapt.”

Geïnteresseerden in het pand kunnen zich melden bij Ton Verhoeven, verhuurder van het pand. “Het is een prachtige locatie, waar je van alles mee kan”, besluit Welsing.

Afbeelding
Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Laatste nieuws

Manuela Kuijpers na 12,5 jaar weg als gezicht van kantine Blauw Geel’38.
Van clubfeesten tot verlies: Manuela neemt afscheid van haar kantine bij Blauw Geel’38 Algemeen 11 uur geleden
Afbeelding
Big Bandits live te zien in De Oester Algemeen 13 uur geleden
Seth, Duuk, Puk en Dex.
Bouwdorpkaarten zaterdag op te halen in de bieb Algemeen 14 uur geleden
Afbeelding
Irish Folk en Traditional Music in Mariaheide Algemeen 15 uur geleden
The Diamond Baritones geven een intieme versie van een toegankelijke concert.
Van Bach tot Hazes met The Diamond Baritones in Veghel Kunst en cultuur 15 uur geleden
Elisabeth Rammeloo en Kim van Bekkum tussen de paarden op manege Hogerduinen.
Tussen de paarden komt een bijzondere dagbestedingsplek tot leven Algemeen 16 uur geleden

Uit de krant