Sjanet Heerkens (helemaal links) in ‘haar’ tehuis in Bogota.
Sjanet Heerkens (helemaal links) in ‘haar’ tehuis in Bogota. Foto: niels.com

Benefietdag met allerlei activiteiten voor de arme kinderen van Bogota zonder Honger

Algemeen 907 keer gelezen

HEESWIJK-DINTHER | Een kans om een leuke middag te hebben en iets goeds te doen voor een arm kind. Dat kan op zondagmiddag 15 december bij Hedi Meubelen in Heeswijk-Dinther. Sjanet Heerkens houdt daar een grote en gezellige kerstbenefietmiddag voor de stichting Bogota zonder Honger.

In één van de sloppenwijken van de Colombiaanse hoofdstad Bogota zorgt Heerkens er al meer dan twintig jaar voor dat ruim tweehonderd kinderen elke dag een warme maaltijd krijgen. “De basis voor een fitte, gezonde toekomst”, aldus Heerkens. De stichting is afhankelijk van donaties. De Heeswijk-Dintherse vervolgt: “Er is veel geld nodig. Daarom is er zondag 15 december een mooi benefietprogramma. Met onder andere de bekende kunstenares José Heerkens. Zij vertelt over haar werk en haar inspiratiebronnen. Vorig jaar hing haar werk nog in het Kröller-Müller Museum in Otterloo.”

Kindertehuis
Charlotte Keirens werkte in het kindertehuis in Bogota. Zij vertelt over de bijna onmogelijke taak om alle kinderen elke dag van een maaltijd te voorzien. Er is een kerstmarkt met kunst, sieraden en zelfgemaakte kussentjes en tassen van de moeders van de kinderen uit Bogota.
Heerkens: “Uiteraard is er ook eten en drinken. Men kan zich inschrijven via info@bogotazonderhonger.nl, voor een zevengangen Zuid-Amerikaans walking diner voor 49,90 euro per persoon.” Tot slot is er een veiling met Roelof Hemmen, veilingmeester en ambassadeur van Bogota zonder Honger. Er gaan mooie stukken onder de hamer, belooft Heerkens. “Van een fotoshoot, kunst, meubelaccessoires van Hedi tot een voetbalclinic. Allemaal voor de kinderen in Bogota. Er is opvang voor de kinderen, ze mogen knutselen in het kinderatelier”, besluit de Heeswijk-Dintherse.

De benefietdag voor Bogota zonder Honger start om 14.00 uur bij Hedi Meubelen in Heeswijk-Dinther.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Laatste nieuws

Manuela Kuijpers na 12,5 jaar weg als gezicht van kantine Blauw Geel’38.
Van clubfeesten tot verlies: Manuela neemt afscheid van haar kantine bij Blauw Geel’38 Algemeen 12 uur geleden
Afbeelding
Big Bandits live te zien in De Oester Algemeen 14 uur geleden
Seth, Duuk, Puk en Dex.
Bouwdorpkaarten zaterdag op te halen in de bieb Algemeen 15 uur geleden
Afbeelding
Irish Folk en Traditional Music in Mariaheide Algemeen 16 uur geleden
The Diamond Baritones geven een intieme versie van een toegankelijke concert.
Van Bach tot Hazes met The Diamond Baritones in Veghel Kunst en cultuur 16 uur geleden
Elisabeth Rammeloo en Kim van Bekkum tussen de paarden op manege Hogerduinen.
Tussen de paarden komt een bijzondere dagbestedingsplek tot leven Algemeen 17 uur geleden

Uit de krant