Afbeelding
Foto: Henk van Esch

Nulandia door naar de halve finale, EVVC kansloos ten onder

Voetbal 4.263 keer gelezen

NULAND | Nulandia is door naar de volgende ronde van de nacomeptitie, het won vandaag op eigen veld met 2-0 van Beek Vooruit. Voor EVVC zit het seizoen erop, vandaag verloor het de eerste ronde van de nacompetitie met 5-0 van Dommelen. 

Door Jesse Deckers

Nulandia is door naar de volgende ronde van de nacompetitie. Het team van Mike van Lokven won vandaag met 2-0 van Beek Vooruit. ‘’We hadden eigenlijk de gehele eerste fase de totale controle’’, stelde Van Lokven. In de 14e minuut maakte Thijmen de Groot dan ook de verdiende 1-0. ‘’Daarna vond ik het wat rommeliger worden. We vergaten hun veel meer pijn te doen in de omschakeling, waardoor de 2-0 lang uitbleef.’’ Toch kwam die 2-0 wel, in de 86e minuut maakte invaller Enzo de Cocq de 2-0. ‘’Een verdiende overwinning voor ons, ik had niet het gevoel dat de 1-1 nog ging vallen vanmiddag’’, besloot Mike van Lokven. 

Volgende week speelt de ploeg uit Nuland tegen tweedeklasser SC Gastel. Zondag om 14:30 zal er in Nuland worden afgetrapt, maar men dacht daar in Nuland eerst anders over. ‘’We dachten dat als we vandaag zouden winnen, we op bezoek moesten bij SC Gastel, we hadden zelfs al een bus gehuurd, maar goed, lekker dat we thuis spelen.’’

Geen promotie voor EVVC 
Het seizoen van EVVC is zaterdagmiddag in mineur geëindigd. Op bezoek bij Dommelen gingen de mannen van trainer Ramon van Rixtel met liefst 5-0 onderuit. Al na vijf minuten keek EVVC tegen een 2-0 achterstand aan, waarna het nooit meer in de wedstrijd kwam. “We starten echt slecht. We leiden het zelfs in”, baalde Van Rixtel na afloop. “Uiteindelijk hebben we verdiend verloren. Het was collectief niet goed genoeg.”

De wedstrijd begon dramatisch voor de bezoekers uit Vinkel. Binnen één minuut opende Dommelen de score, en nog voor de vijfde minuut lag ook de 2-0 al in het net. Rond het halfuur volgde de 3-0, waarmee de wedstrijd al grotendeels gespeeld leek. Na rust liep Dommelen verder uit naar 4-0 en 5-0, in de 58e en 75e minuut. Toch wilde Van Rixtel ook iets positiefs benoemen: “Aron van Dijk maakte na lang blessureleed zijn rentree. Dat zie ik als een grote plus op deze baaldag.”

De uitschakeling betekent het einde van het seizoen voor EVVC. Ondanks de forse nederlaag overheerste bij de trainer toch trots over het afgelopen voetbaljaar. “Het is jammer dat we op deze manier afscheid nemen van het seizoen, maar het mag niks afdoen van wat we dit seizoen met z’n allen hebben gepresteerd. Ik baal nu als coach dat we vandaag ons huis niet duurder wisten te verkopen, maar ben trots op ons seizoen.’’

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Laatste nieuws

Een impressie van Mintveld in Veghel.
INGEZONDEN BRIEF: ‘Huizen weg in 2073? Gemeente weet het nu al’ Ingezonden 4 uur geleden
Na 33 jaar bruist de Boerecommissie als nooit tevoren. Stefan van Haaren ontbreekt op de foto.
‘De Boere zorgen voor verbinding en gezelligheid’ Carnaval 10 uur geleden
Afbeelding
Veghels bedrijf wint landelijke duurzaamheidsprijs Zakelijk 11 uur geleden
Afbeelding
Aanrijding met meerdere auto’s op drukke A50 bij Veghel 112 12 uur geleden 1
Afbeelding
Fietser ernstig gewond bij aanrijding met auto op Erpseweg 112 13 uur geleden 9
Afbeelding
Van uitklokken tot soulvolle zondag in De Afzakkerij Kunst en cultuur 13 uur geleden

Uit de krant