
Nulandia door naar de halve finale, EVVC kansloos ten onder
Voetbal 4.263 keer gelezenNULAND | Nulandia is door naar de volgende ronde van de nacomeptitie, het won vandaag op eigen veld met 2-0 van Beek Vooruit. Voor EVVC zit het seizoen erop, vandaag verloor het de eerste ronde van de nacompetitie met 5-0 van Dommelen.
Door Jesse Deckers
Nulandia is door naar de volgende ronde van de nacompetitie. Het team van Mike van Lokven won vandaag met 2-0 van Beek Vooruit. ‘’We hadden eigenlijk de gehele eerste fase de totale controle’’, stelde Van Lokven. In de 14e minuut maakte Thijmen de Groot dan ook de verdiende 1-0. ‘’Daarna vond ik het wat rommeliger worden. We vergaten hun veel meer pijn te doen in de omschakeling, waardoor de 2-0 lang uitbleef.’’ Toch kwam die 2-0 wel, in de 86e minuut maakte invaller Enzo de Cocq de 2-0. ‘’Een verdiende overwinning voor ons, ik had niet het gevoel dat de 1-1 nog ging vallen vanmiddag’’, besloot Mike van Lokven.
Volgende week speelt de ploeg uit Nuland tegen tweedeklasser SC Gastel. Zondag om 14:30 zal er in Nuland worden afgetrapt, maar men dacht daar in Nuland eerst anders over. ‘’We dachten dat als we vandaag zouden winnen, we op bezoek moesten bij SC Gastel, we hadden zelfs al een bus gehuurd, maar goed, lekker dat we thuis spelen.’’
Geen promotie voor EVVC
Het seizoen van EVVC is zaterdagmiddag in mineur geëindigd. Op bezoek bij Dommelen gingen de mannen van trainer Ramon van Rixtel met liefst 5-0 onderuit. Al na vijf minuten keek EVVC tegen een 2-0 achterstand aan, waarna het nooit meer in de wedstrijd kwam. “We starten echt slecht. We leiden het zelfs in”, baalde Van Rixtel na afloop. “Uiteindelijk hebben we verdiend verloren. Het was collectief niet goed genoeg.”
De wedstrijd begon dramatisch voor de bezoekers uit Vinkel. Binnen één minuut opende Dommelen de score, en nog voor de vijfde minuut lag ook de 2-0 al in het net. Rond het halfuur volgde de 3-0, waarmee de wedstrijd al grotendeels gespeeld leek. Na rust liep Dommelen verder uit naar 4-0 en 5-0, in de 58e en 75e minuut. Toch wilde Van Rixtel ook iets positiefs benoemen: “Aron van Dijk maakte na lang blessureleed zijn rentree. Dat zie ik als een grote plus op deze baaldag.”
De uitschakeling betekent het einde van het seizoen voor EVVC. Ondanks de forse nederlaag overheerste bij de trainer toch trots over het afgelopen voetbaljaar. “Het is jammer dat we op deze manier afscheid nemen van het seizoen, maar het mag niks afdoen van wat we dit seizoen met z’n allen hebben gepresteerd. Ik baal nu als coach dat we vandaag ons huis niet duurder wisten te verkopen, maar ben trots op ons seizoen.’’















