
Blauw Geel’38/JUMBO verslaat ook Noordwijk: ‘Dit is een flinke opsteker’
Voetbal 4.405 keer gelezenVEGHEL | Blauw Geel’38/JUMBO beleeft een prima start van het seizoen. De Veghelaren waren zaterdagmiddag op eigen veld met 2-1 te sterk voor het uit de Tweede Divisie gedegradeerde VV Noordwijk en blijven gedeeld koploper. "Dit is een flinke opsteker", zegt trainer Maurice Verbunt.
Door Martijn Schwillens
De overwinning kwam Blauw Geel toe. Zeker voor rust overtuigde de Veghelse equipe met fris voetbal. Dat had mede te maken met een vroege openingsgoal. Koen van der Zanden zag een inzet nog gestopt worden, maar in de rebound was Lars Loermans alert: 1-0. "We vonden de hele tijd de vrije man op het middenveld en konden daardoor domineren", legt Verbunt uit.
Geen kansen weggegeven
In de tweede helft was dit niet het geval, waardoor Noordwijk vaker de bal had. Tot grote kansen kwamen de gasten echter niet. Sterker nog, in de slotfase kwam Blauw Geel op 2-0. Van der Zanden werd naar de grond getrokken en kreeg een penalty. Hij stuurde vervolgens zelf vanaf elf meter de doelman de verkeerde hoek in. Pas in blessuretijd scoorde Noordwijk tegen: Sieb Rutgers kon doorkomen en liet doelman Jordy Zielschot kansloos (2-1). "Noordwijk ging na rust dieper staan en daar hadden wij moeite mee. We vonden de vrije man niet voldoende meer. Of de spelers de ruimte op het veld niet hebben gezien of dat het gewoon niet lukte, is iets wat we moeten nabespreken", kijkt Verbunt terug. "Uiteindelijk wil je naar een situatie waarbij je niet slechts één helft, maar grotere gedeelten van de wedstrijd blijft domineren. Positief is daarentegen dat we hooguit anderhalve kans hebben weggegeven tegen een sterke tegenstander. Vorige week tegen Groene Ster gaven we ook al niets weg. Het is altijd fijn als je vanuit de nul kunt spelen."
2-0!! Koen van der Zanden schiet binnen pic.twitter.com/MRCWdLXDWk
— Blauw Geel38/JUMBO 1 (@1Geel) August 23, 2025
‘Hier kunnen we mee verder’
Amper een week geleden had Verbunt nog geen vermoeden hoe zijn elftal voor de dag zou komen. Inmiddels heeft zijn team twee keer op rij gewonnen. "We hebben een kwakkelende voorbereiding gehad, maar dit is een meevaller. Er is ruimte voor verbetering, maar die zes punten pakken ze ons alvast niet meer af", besluit Verbunt.
Uitslagen Derde Divisie B:
Zaterdag 23 augustus:
FC Lisse-Groene Ster 1-1
Blauw Geel’38/JUMBO-Noordwijk 2-1
TOGB-Kloetinge 2-3
AWSH-SteDoCo 1-0
UDI’19/Swiss Sense-Zwaluwen 1-2
VVSB-RBC 2-1
SV Meerssen-SVV Scheveningen 1-5
Zondag 24 augustus:
Gemert-FC Rijnvogels
GOES-UNA
Stand Derde Divisie B
1. Kloetinge 2-6
2. VVSB 2-6
3. Blauw Geel/JUMBO 2-6
4. FC Lisse 2-4
5. ASWH 2-4
6. FC Rijnvogels 1-3
7. Scheveningen 2-3
8. UDI’19/Swiss Sense 2-3
9. RBC 2-3
10. SteDoCo 2-3
11. Zwaluwen 2-3
12. Groene Ster 2-1
13. Noordwijk 2-1
14. UNA 1-0
15. Gemert 1-0
16. GOES 1-0
17. TOGB 2-0
18. SV Meerssen 2-0
























