
Stembureau Erp draait op rolletjes, en thuis worden lammetjes geboren
Gemeenteraadsverkiezingen 1.911 keer gelezenERP | In misschien wel het mooiste stembureau van Meierijstad verloopt alles op rolletjes. Geboren en getogen Erpse Claudie Delisse (30) is stembureauvoorzitter in het oude raadhuis en merkt veel positiviteit onder de stemmers. “Ik denk dat het een combinatie is van het nieuwe stembiljet en het mooie weer”, lacht ze.
De gemiddelde leeftijd op het Erpse stembureau is opvallend laag en het zijn vooral vrouwen die de boventoon voeren. Voor de middag wordt het stembureau volledig gerund door dames. “We hebben het gezellig met elkaar en de sfeer is heel relaxed”, vertelt Delisse.
![]()
Misschien wel het mooiste stembureau van Meierijstad.
Gefrommel
Net als collega Philip van den Brand ontvangt ook zij vrijwel alleen positieve reacties op het nieuwe stembiljet. “Het is echt een verademing. Geen gevouw en gefrommel meer. Ideaal.”
![]()
Claudie Delisse (R) leidt alles in goede banen.
Rond 15.00 uur hadden circa 483 mensen hun stem uitgebracht in het oude Erpse raadhuis.
Boekjes verwisselen
Het oude raadhuis van Erp vormt volgens Delisse een prachtige locatie om te stemmen. “Ik heb tot nu toe alleen twee boekjes moeten verwisselen, omdat erin was gekrast. Dat mag niet. Verder verloopt alles voortreffelijk.”
Lammetjes
Ook was er heuglijk nieuws te melden. Tony van den Boom-Ketelaars, een van de stembureauleden, werd gebeld of ze in haar pauze even snel naar huis kon fietsen. Haar schapen stonden op het punt om te lammeren. “In totaal zijn er negen lammetjes geboren”, vertelt ze.


















