De start van de bouw van het nieuwe bedrijfspand in Veghel.
De start van de bouw van het nieuwe bedrijfspand in Veghel.

Bouw nieuw bedrijfspand Orion Automotive

Algemeen 3.006 keer gelezen

VEGHEL | Heuglijk nieuws voor Orion Automotive in Veghel. 7 juni 2022 jongstleden zijn de werkzaamheden begonnen aan het nieuwe bedrijfspand van Orion Automotive. Het gebouw, aan de Voltaweg 1 in Veghel, biedt extra ruimte voor de opslag, verkoop en productie van het volledige Orion assortiment. Algemeen directeur Gerry Goormans is verheugd: “Orion groeit bijna letterlijk uit zijn voegen. Daarom snakken we naar extra ruimte en betere faciliteiten. Het nieuwe pand voorziet in deze behoeften, waardoor onze internationale groeiambitie alle ruimte krijgt. Dit wordt een flinke stap vooruit!”

Al sinds haar oprichting in 1999 legt Orion Automotive mooie groeicijfers voor. In april 2020 is het bedrijf overgenomen. Onder de vleugels van de nieuwe eigenaar komt de groei in een internationale stroomversnelling.
De eerste stappen zijn inmiddels gezet. Het assortiment is verbreed en het personeelsbestand dijt steeds verder uit. Door deze investeringen bieden de huidige panden in Veghel en Schijndel onvoldoende ruimte. Een flinke uitbreiding in het bedrijfsoppervlak is daarom noodzakelijk.

Goed zichtbaar vanaf de A50
Alle Orion Automotive bedrijfsonderdelen verhuizen naar het nieuwe pand met een totale oppervlakte van 5.500 m2. De zwarte loods van 4.500 m2 wordt volledig gereserveerd voor opslag-, distributie- en productie van het Orion assortiment. Uiteraard is goed nagedacht over de logistieke doorstroom. Zo is het magazijn verbonden met twee overdekte laaddocks voor vrachtwagens en een extra laadpoort voor bedrijfswagens. De overige ruimte (à 1.000 m2) komt volledig ter beschikking van de commerciële teams. “Op de begane grond vindt u goed verlichte showroom, met daarboven twee verdiepingen met kantoor- en vergaderruimtes. Echt ieder team zet een ruimtelijke stap voorwaarts. Als bonus torent het pand 12 meter boven de grond uit naast de A50. Hierdoor is Orion niet te missen door de chauffeurs die aan 100 km/u voorbijrazen”, vertelt Goormans .

Meer comfort voor alle gebruikers
Eind 2021 heeft Orion Automotive architectenbureau Mamu ingehuurd. Zij kwamen al snel met enkele uitdagende schetsen. Het gekozen ontwerp verhoogt de efficiëntie van alle logistieke -en productieprocessen. Bovendien gaat de extra ruimte hand in hand met meer comfort voor klanten, medewerkers en leveranciers.


Het pand moet er zo uit komen te zien.

Goormans: “Ook qua uitstraling slaat Manu architecten de spijker op zijn kop. De loods herkent u aan strakke zwarte gevels, met wit-oranje Orion logo als duidelijk herkenningspunt. Omdat de witte kantoorruimtes letterlijk uit het pand breken, ontstaat een spannend ruimtelijk effect. En betreedt u het Orion-terrein? Dan springt de showroom met metershoge ramen in het oog. Hierdoor is direct duidelijk waar u moet zijn, ook als hij het pand voor de eerste keer bezoekt.”

Voortgang
Het nieuwe bedrijfspand wordt medio het tweede kwartaal van 2023 opgeleverd. Uiteraard volgt er nog een opening voor de zakelijke relaties. Meer informatie hierover volgt zodra de definitieve opleverdatum bekend is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant