Voor iedere winkel wordt duizend euro extra beschikbaar gesteld om dit voorjaar te besteden aan impactvolle buurtinitiatieven.
Voor iedere winkel wordt duizend euro extra beschikbaar gesteld om dit voorjaar te besteden aan impactvolle buurtinitiatieven.

Jumbo start grootschalig initiatief voor betere buurten, inwoners mogen ideeën aandragen

Zakelijk 1.100 keer gelezen

VEGHEL | Jumbo Supermarkten hecht veel waarde aan de wereld om zich heen en wil waarde toevoegen voor de huidige en toekomstige generaties. De ruim 700 winkels in Nederland en België, die letterlijk midden in de samenleving staan, zijn meer dan een plek om boodschappen te doen. Ze hebben ook een sociale functie. “Medewerkers in de winkel weten als geen ander wat er leeft in de buurt en spelen hier op allerlei manieren op in. Om de winkels daarbij extra te ondersteunen start de supermarktketen het grootschalige initiatief ‘Samen een betere buurt’. Voor iedere winkel wordt, bovenop het bestaande budget, duizend euro extra beschikbaar gesteld om dit voorjaar te besteden aan impactvolle buurtinitiatieven”, meldt de supermarktketen uit Veghel. Inwoners uit de buurt mogen initiatieven aandragen.

Bij de winkels van Jumbo kunnen klanten niet alleen terecht voor hun boodschappen, ze zijn vaak ook een ontmoetingsplek waar klanten terecht kunnen voor bijvoorbeeld een praatje bij één van de Kletskassa’s. Ook organiseren winkels, in samenwerking met lokale partijen en belanghebbenden, verschillende activiteiten en evenementen om mensen samen te brengen. Juist in tijden waarin de koopkracht van veel mensen onder druk staat en individualisering van de maatschappij verder toeneemt, wil Jumbo een goede buur zijn.

Samen een betere buurt
Van woensdag 3 tot en met dinsdag 16 april kunnen klanten via de website van Jumbo buurtinitiatieven aandragen. Dit kunnen initiatieven zijn om eenzaamheid in de buurt tegen te gaan, zoals het organiseren van verschillende activiteiten, samenwerkingen met sportclubs of scholen om te helpen een gezonde en voedzame maaltijd op tafel te zetten, investeren in de buurt door samen iets op te knappen of bijvoorbeeld het organiseren van een gezonde kindermiddag.
“Lokale betrokkenheid is verankerd in onze bedrijfsstrategie. Als familiebedrijf voelen we de verbinding met de wereld om ons heen. We investeren dan ook graag in de ondersteuning van lokale initiatieven die passen bij de wensen van onze klanten. De winkels maken zelf een keuze uit de aangedragen initiatieven. Zij hebben hun voelsprieten in de buurt en weten als geen ander waar het geld het beste tot zijn recht komt. Wij ondersteunen iedere winkel met een campagne om ervoor te zorgen dat zij de inwoners van hun buurt kunnen oproepen om samen tot het beste initiatief te komen. Zo maken we samen een betere buurt, en een beter Nederland en België”, aldus Jorieke de Vries-Goosen, directielid bij Jumbo.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant