Afbeelding
ADVERTORIAL

Meer online zichtbaarheid met je bedrijf met deze tips

Zakelijk 121 keer gelezen

Het aantal bedrijven in Nederland zit al een paar jaar in de lift. Uit het KVK Jaaroverzicht Bedrijvendynamiek 2021 blijkt dat er het afgelopen jaar voor het eerst meer dan 2 miljoen ondernemingen in ons land te vinden waren.

Dat betekent: meer concurrentie in de diverse branches. Het is nu nog belangrijker dan eerder om online op te vallen als ondernemer. Dat doe je onder andere met investeren in Ads uitbesteden en SEO.

Meer winst halen uit Google Ads uitbesteden
Een van de stappen die je moet zetten om online beter zichtbaar te zijn, is investeren in Google Ads en dan met name in Ads uitbesteden. Het grote voordeel van Google Ads is namelijk dat je heel snel heel goed zichtbaar kunt zijn in de zoekmachine. Daar gaat natuurlijk wel de nodige ‘wiskunde’ aan vooraf. Je moet namelijk bepalen wat je doelgroep is om die specifieke doelgroep te kunnen bereiken en je moet bepalen met welke zoekwoorden je vindbaar wilt zijn.

Op basis daarvan is je website binnen no time beter vindbaar in Google. Het voordeel hiervan is dat de resultaten goed meetbaar zijn, dat je meerdere campagnes tegelijkertijd kunt uitrollen en dat je een duidelijk inzicht houdt in je kosten. Het is aan te raden om te gaan voor Ads uitbesteden zodat je zelf je energie en tijd kunt steken in de rest van het bedrijf. Daar pluk je uiteindelijk financieel de vruchten van.

Wees actief op social media zoals Facebook en LinkedIn
Wat je wel zelf kunt doen, is actief zijn op diverse social media kanalen. Social media speelt al jarenlang een belangrijke rol in ons dagelijks leven. De meeste Nederlanders spenderen iedere dag de nodige minuten op kanalen als Facebook en LinkedIn. Daar kun jij als ondernemer op inspelen door daar zichtbaar te zijn. Hoe je dat doet? Simpel: door actief berichten te plaatsen.

Wat lastig is aan social media is dat het algoritme bepaalt wie wat te zien krijgt, tenzij je kiest voor betaalde posts. Wil je echter geen geld uitgeven aan social media kanalen dan moet je zorgen dat je interactieve posts plaatst. Stel bepaalde vragen aan je volgers of plaats een winactie online waarbij mensen moeten reageren. Let hierbij wel altijd op de actuele regels van het desbetreffende kanaal omtrent winacties.

Werk samen met bloggers of (micro-)influencers
Tegenwoordig kunnen we er niet meer omheen: samenwerkingen met bloggers en (micro-)influeners. Deze mensen spelen met name op social media een belangrijke rol. Daar hebben ze namelijk een grote groep volgers die beïnvloedbaar zijn. Ook bloggers zijn interessant om mee samen te werken; helemaal wanneer het om bloggers met een specifiek niche gaat. Zij hebben namelijk een hele duidelijk publiek dat trouw is aan wat de blogger schrijft.

Hoewel de meeste bedrijven het liefst voor grote influencers met duizenden volgers gaan, kan het ook juist vruchtbaar zijn om met micro-influencers samen te werken. Dat zijn mensen op Instagram met een paar duizend volgers of bloggers met een paar duizend unieke bezoekers. Hiermee bereik je weliswaar minder mensen, maar is de kans wel groter dat het publiek trouwer is en dus daadwerkelijk iets aanschaft wat de influencer of blogger aanprijst. Dat kan erg interessant zijn voor je onderneming.

Investeer in SEO content op je website
Waar je ook zeker aan moet denken, is het investeren in SEO content op je website. Naast Ads uitbesteden is het aan te raden om SEO uit te besteden aan een professional, zoals een freelance copywriter. Met behulp van SEO teksten kun je er namelijk voor zorgen dat je website hoog scoort in de zoekmachine. Content is tegenwoordig sowieso van groot belang voor je plekje in Google. Alleen met écht goede content kom je door de beoordeling van Google heen. Andere onderdelen met betrekking tot SEO waar je op moet letten zijn onder andere:

  • Check de laadtijd van je website. Des te sneller de website laadt, des te beter. Uit onderzoek blijkt dat mensen al na 3 seconden laadtijd liever naar een andere, snellere website gaan. Dat is van invloed op je plek in de zoekmachine.
  • Zorg ervoor dat je website mobielvriendelijk is. De meeste mensen gebruiken hun smartphone om zoekopdrachten te doen.
  • Verbeter je SEO door aan linkbuilding te doen met kwalitatieve links (die veel waarde hebben in Google).
  • Schrijf relevante meta descriptions om mensen naar je website te lokken.
  • Scoor op longtail zoekwoorden, maar dat kun je het beste overlaten aan de experts die aan de slag gaan in het geval van Ads uitbesteden.

Uit de krant

Uit de krant