Afbeelding
Foto: Dirk Kreijkamp Fotografie

Arriva belooft klachtenafhandeling te gaan verbeteren

Verkeer en vervoer 2.025 keer gelezen

REGIO | Reizigersoverleg Brabant meldt dat vervoerders Arriva en Hermes hebben toegezegd hun klachtenmonitoring en -afhandeling te gaan verbeteren. Beiden ontvingen eerder suggestie van Reizigersoverleg Brabant om hun klachtenafhandeling te verbeteren. Dit naar aanleiding van vermoedelijke ‘klachtenmoeheid’ onder reizigers die niets met hun klachten zien gebeuren.

“Wij waarderen hun toezegging om op basis van die suggesties te werken aan het proces en de inhoud. Sowieso complimenteren we Arriva voor haar individuele maatwerk bij reacties”, aldus Reizigersoverleg Brabant.

Meesturen originele klacht
Arriva neemt op de suggestie om de originele klacht voortaan mee te sturen over. Ook geeft Arriva voortaan aan welke acties de vervoerder onderneemt om het probleem op te lossen. “Hierbij vermelden we ook zaken die we om een bepaalde reden niet oppakken”, aldus Arriva.

Investeren in kennis en empathie
Beide vervoerders zouden zich bovendien hard gaan maken voor meer kennis en empathie bij hun servicemedewerkers. De medewerkers van Arriva gaan vaker meerijden met een chauffeur om extra kennis op te doen. Ook besteedt deze vervoerder extra aandacht aan de vraag hoe een klant zich begrepen voelt.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant